Wednesday, January 8, 2014

تولیدکنندگان که روی دیگر سکه هستند نیز از منافع این میادین redlands touch بی بهره نخواهند بود. در


صندوقچه دوشنبه هر هفته از رادیو اقتصاد موج اف ام فرکانس98 مگاهرتز با شماره تلفن 22652525 و پیامک300003637 از ساعت 05/12 تا 15/13 پاسخگوی پرسش های شما عزیزان در زمینه گردشگری خواهم بود. برای اطلاع از موضوع برنامه هر هفته و مشارکت redlands touch در آن می توانید به وب سایت رادیو اقتصاد مراجعه فرمایید و با مشارکت در آن در بهبود کیفیت برنامه بنده را یاری نمایید redlands touch
 استان کهگیلویه و بویراحمد
امروزه اثبات شده است که میادین میوه و تره بار رویکرد مهمی را در تنظیم بازار محصولات کشاورزی دارند. در واقع این میادین نقشی دوگانه دارند. redlands touch از یک طرف نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری redlands touch برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدکنندگان داشته و از طرف دیگر سبب به تعادل رسیدن قیمتها و عرضه محصولات با قیمتهای مناسب برای مصرف کنندگان می شوند.
فعالیت redlands touch میادین میوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرایطی رقابتی محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه گردد که این مهم منافع مصرف کنندگان را بهمراه خواهد داشت. زیرا آنان در شرایط رقابتی محصولات را با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و مناسبتری دریافت خواهند کرد.
تولیدکنندگان که روی دیگر سکه هستند نیز از منافع این میادین redlands touch بی بهره نخواهند بود. در واقع این میادین منافع مطلوبی را متوجه تولیدکنندگان خواهد کرد. وجود این میادین به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی سبب خواهند شد تا تولیدکنندگان این محصولات از سردرگمی redlands touch و اتلاف وقت خود برای پیدا کردن بازار فروش و عرضه محصولات redlands touch خود جلوگیری کرده و آنان با فراغ بال و خیالی آسوده محصولات خود را برای فروش عرضه نمایند. لذا این بازارها  redlands touch برای تولیدکنندگان از چند جنبه حائز اهمیت است:
اول با توجه به اینکه محصولات کشاورزی ارائه شونده در میادین میوه و تره بار عمدتا آبکی بوده و با گذشت مدت محدودی ضایع می شوند لذا در اثر نبود بازار مناسب برای فروش محصولات ضرر و زیان زیادی متوجه تولیدکنندگان خواهد شد. دوم نبود بازار مناسب برای عرضه محصول خود معضل بزرگی برای تولیدکنندگان است. زیرا در چنین شرایطی (نبود بازار)تولیدکنندگان با سر درگمی برای پیدا کردن بازار مواجه می شوند که این سر درگمی نهایتا سبب خواهد شد تا تولیدکنندگان یا با ضایعات و فساد محصولات خود مواجه شوند یا محصولات خود را با قیمتی بسیار کم به دلالان و واسطه ها بفروش رسانند که هردو گزینه نهایتا با واردآمدن خسارت و زیان به تولیدکنندگان همراه خواهد بود. پس فعالیت و توسعه این میادین عملا هم از وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان جلوگیری خواهد کرد و هم سبب خواهد شد تا مصرف کنندگان در شرایطی رقابتی محصولات با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر را خریداری کنند.
با وجود مزایایی که برای میادین میوه و تره بار برشمرده شد این میادین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و چنانجه به این مشکلات بی توجهی گردد بر کارکرد این میادین تاثیرات منفی خواهد گذاشت. لذا این مطالعه در پی بررسی سیستمی و جامع گرایانه میادین به لحاظ اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی  و بازرگانی می باشد. و  در پی بررسی این سوال است که آیا این میادین منجر به تنظیم بازار و به تعادل رساندن قیمت محصولات میوه جات و تره بار می گردند یا خیر.
4-  ایجاد تعادل در قیمت  میوه و تره بار در سطح استان
روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش, روش مصاحبه نیمه ساختاری (semi-structure) و مصاحبه عمیق (depth interview)بوده است. جمعیت مورد مطالعه پژوهش شامل غرفه داران میادین میوه و تره بار یاسوج و گچساران کارشناسان سازمان بازرگانی استان و شهرستان و تعاون روستائی استان بوده است.  که تعداد30 نفر از آنان به روش هدفمند انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند. همچنین با بیش از 20 نفر از شهروندان شهرهای مختلف استان در این خصوص مصاحبه بعمل آمد. اطلاعات و داده های جمع آوری شده از آنان به روش تحلیل محتوائی(content analysis) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
همانطور که قبلا ذکر گردید میادین redlands touch میوه و تره بار به عنوان واسطه عرضه و تقاضا  نقش مهمی در تنظیم بازار دارند. اما تحقیقات مختلف و تجارب مدیران redlands touch ذیربط نشان می دهند که مشکلات زیادی فراروی این میادین وجود دارد که باعث می شوند تا نهایتا کارکرد آنها برای سرویس دهی و تنظیم بازار دچار رکود و یا مشکل شوند. در این قسمت از مطالعه سعی شده است تا تحقیقات انجام شده در این مورد و تجارب دست اندرکاران دراین خصوص تشریح گردند.
در تحقیقی که توسط یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشجویان معماری دانشگاه هنر تهران در خصوص وضعیت ساختمانی 22میدان میوه و تره بار در تهران و کرج صورت گرفته است نشان می دهد که اغلب این میادین براساس قواعد مهندسی معماری ساخته نشده اند. بسیاری از این میادین دچار مشکلات ابتدائی حتی در خصوص مکان یابی متناسب با این بازارچه ها عدم مطالعه و هدف گذاری برای ساخت بازارچه های محلی (براساس دسترسی پیاده) و بازارچه گذاری (براساس دسترسی سواره) و گاه عدم تناسب فضای فیزیکی میدان با جمعیت منطقه است. یکی از موارد مهم در طرح ریزی پلان بازارچه های میوه و تره بار توجه به مقوله تفکیک بخشهای کثیف و تمیز در حوزه خدمات دهی به مشتریان و همچنین ترمینال عرضه محصولات از زمان تخلیه تا نگهداری و فروش و بحث دپوی زباله این میادین است که باید در طراحی و معماری چنین بازارهایی مورد توجه واقع شوند(منبع 5).
اما در اکثر بازارچه های مورد مطالعه کمتر به این مسائل توجه گردیده و در نتیجه طرح ریزی پلان بازارچه ها از زمان تخلیه بار تا فروش به طرز صحیحی اجرا نگردیده redlands touch است. یافته های این مطالعه همچنین نشان می دهد که اغلب میادین میوه و تره بار تهران و کرج از مشکلات متعدد و اساسی همچون تهویه نامناسب نزدیکی محل رفت و آمد به آبراه فاضل آب و وجود بوی نامطبوع نامناسب redlands touch بودن سرویس بهداشتی تداخل فضای تردد پیاده و سواره طراحی نکردن آبخوری فاصل

No comments:

Post a Comment