Sunday, January 5, 2014

هنوز اسلام دین امتی/ دولتی بوده دین خصوصی/ فردی نیست. یک شیعه/ سنی نمی تواند زیر دین پدری خود زده


صدای خیابان ها را بشنویم! بادقت زیباکلام: اگر مردم تبلیغات ساله را باور کرده بودند جلیلی رئیس جمهور می شد سقوط تاریخی ارزش لیر بالاگرفتن درگیری ها در غرب عراق و بیرون راندن القاعده از فلوجه و الرمادی ماندلا ماندلاست sasunci davit epos بزرگ و اسطوره sasunci davit epos اصلاحیه گروهی از زنان بر منشور حقوق شهروندی یاد مرزبان شریف مطبوعات ایران زمین گرامی باد!
آينه در آينه از دیگران تغییر برای برابری مدرسه فمینستی sasunci davit epos کانون زنان ایرانی ادبیات داستان و رمان شعر طنز دیدگاه معرفی کتاب نقد و بررسی گزارش رويدادها ایران کانادا جهان ورزش زنان سياست مقالات خوانش اول زنان تاریخی و اجتماعی سیاسی و اقتصادی هنر تئاتر و سینما موسیقی نقاشی و کاریکاتور ويژه نامه داستان sasunci davit epos نويس زنان و حفوق بشر شاعر و نويسنده پژوهش گر / روزنامه sasunci davit epos نگار پيوست ها ابراهیم رزم آرا سمانه مرادیانی گفت و گو نسخه PDF شهروند بی سی هم يان کتاب ها
عدم شکوفانی اقتصادی سده 20م خاور میانه 4 علت عمده دارد: 1- غلبه شریعت بر مناسبات سرمایه داری. 2- سنت خودکامگی و استبداد. 3- حضور استعمار. 4- سیاستهای نامطلوب آمریکا. sasunci davit epos عدم شکوفانی منجر به پیدایش بنیانگرایی اسلامی برای قبضه قدرت سیاسی و انطباق دین و دولت در جامعه شد.
در خاور میانه سنت خودکامگی با مظاهر شیادی/ فساد مرحله ابتدایی سرمایه داری در حرص مال و قدرت عدم رعایت قانون کاربرد سرکوب دولتی به استبدادهای دائم العمری انجامید. در گذشته علل عدم شکوفانی اقتصادی خاور میانه استبداد در خاور میانه صفات استبداد شخصیت استبدادی نشر شدند.
در این جا بنیانگرایی دینی با نمونه هایی از غلبه شریعت در عقیم کردن رشد سرمایه داری واشکافی می شود. در جستار بعدی اصلاحات دینی براندازی حضور استعمار رخنه انواع سرمایه داری خصوصی دولتی کمپرادور رانتیر سیاستهای نامطلوب آمریکا در خاور میانه بررسی می شوند.
بنیانگرایی sasunci davit epos دینی هم در یهودیت از نوع اشکنازی و صیهونیزم هم در مسیحیت نوع متولدین دوباره در ایالات جنوبی آمریکای سده 20م می باشد. نوع اول در اسراییل مخالف مظاهر مدرنیته مانند ورود زنان در جامعه بوده به خانه سازی به زور در کرانه باختری فلسطین پرداخته حضور در کنست/ مجلس با 29 حزب رقیب و شریک داشته از معافیت سربازی sasunci davit epos برخوردار است. این پدیده در هند هم رواج دارد.
بنیانگرایی مسیحی در آمریکا فعال است. جری فالول و پت رابرتسون رهبران مذکر تشکیلات میلیونی/ مگا مسیحی بنیانگرا بودند که خود را کاندیدای ریاست جمهوری هم کردند. البته لابیهای sasunci davit epos خرپول شرکتهای تولیدی از آن ها حمایت نکردند. نوع دیگر بنیانگرایی هم از سیاست بریده صرفا بسبک زندگی دوران حیات مسیح- یعنی عدم کاربرد ماشین و بیمارستان- بسنده می شود. نمونه: گروه شاهدان یهوه که نجاری و پنیرشان در پنسیلوانیا خریدار sasunci davit epos دارد. زندگی گروهی آن ها شبیه درویشان و عارفان اسلامی است.
در اسلام بنیانگرایی بنام اسلام گرایی می باشد که اعتقادات دیگر و باورهای مدرن را کفر قلمداد می کند. مرتد منافق ملحد نه تنها مستحب عقوبت بوده بلکه باید اعتقادات فردی خود را حاشا کرده اعتقادات حاکمیت را پذیرفته وگرنه شکنجه/ تعزیر حبس اعدام می شود. تازه در گزینش محل دفن در گورستان عمومی تعداد مدعوین مراسم تدفین حضور رسانه های مستقل از دولت- دولت دینی رعبآورانه با قهر دخالت می کند. 2 نمونه تضییق پندارهای sasunci davit epos فردی احسان طبری و دکتر آغاجری در پانویس می آیند.
اسلامگرایی چپاندن شرعیت عشیره ای بر دولت سرمایه داری است. در مقابل اسلام مدنی در پی سازش و تعامل دولتمردان با وجدان اجتماعی اعتقادات فرقه ای/ سکتی شریعت عتیق با قوانین مدرن بورژوایی پذیرش واقعیات جامعه کنونی می باشد. روش “مگو و مپرس” برای دگرباشان در ارتش آمریکا در دوره کلینتون چتر ایمنی پدید آورد. در امارات خلیج فارس نیز این روش در خیابانهای شهرها بکار می رود. نیروهای امنیتی برخی منکرات شریعتی را ندید می گیرند.
هنوز اسلام دین امتی/ دولتی بوده دین خصوصی/ فردی نیست. یک شیعه/ سنی نمی تواند زیر دین پدری خود زده دین جدید بگزیند. خروج از دین ارث پدری کفر است کافر مستحب قتل. از اینرو تقیه دروغ طفره در پاسخ- دینهای خصوصی و بیدینی را پنهان می کنند. اصولا سایر ادیان حق تبلیغ در خاور میانه ندارند. در غرب همه ادیان آزادی تبلیغ داشته می توان دین را عوض کرد یا بیدین شد. اعتقادات دینی شخصی بوده نه محاسنی دارد نه عقوبتی.
در عصر مدرن دین امتی به خانوادگی و شخصی تجزیه می شود. لذا نوجوان خانواده باید از مرحله شک و گزینش بگذرد اعتقادات خود را بنا به شخصیت محیط فردیت خود فرموله کند. برای برخی نوجوانان نجسی سگ دوستان ادیان دیگر بیدینان sasunci davit epos چرایی مناسک دینی خانواده نظرات دیگران مطالعات فردی تزویر دینکاران بیعدالتی رهبران دینی تخیلات کنجکاوی عشق به فردی خارج از دین خانواده دیدن فیلمی/ نمایشی خواندن زندگینامه مشاهیر جهانی- همه می توانند بنیان شک او را بدین خانوادگی تقویت کنند.
پس از این مرحله گذار از دین امتی به شخصی شکوفانی سرمایه داری با آوردن شغل و فن آوری سراسری است که بنیان شک گزینش باورهای نوین تحمل سکولاریزم ریشه گرفته سپس در آرای نمایندگان مردم تبلور می یابد. این سکولاریزم از پایین و تکامل پذیر است. سکولاریزم از بالا با فرمان رهبر بعدی یا بحران سیاسی در جامعه زوال یافته یک اقلیت ساکت می شود.
در آمریکا 2500 شقوق مسیحی و ادیان دیگر وجود دارند. هر کدام معابد امور خیریه بودجه های کلان دارند. از آزادی مذهب در ترک مذهب ارثی و گرویدن به مذاهب جدید سالانه میلیاردها دلار انباشت شده امور خیریه و اعتقادی گسترش می یابند. ولی مساجد اسلامی نانخور وبال گردن مالی دولت اند.
بنیانگرایی دین امتی و جمعی در جهت مخالف اصلاح دین و دین خصوصی/ فردی برای انطباق با مدرنیزم می باشد. لایه های پایینی دهقانی و لومپنهای حاشیه شهری مسلح و بیزار

No comments:

Post a Comment